Khamis, Oktober 01, 2009

Assalamualaikum buat anak-anak Ummi yang di kasihi sekalian. Alhamdulillah kita telah selesai menjalankan ibadah puasa, dan kini kita masih berada di dalam bulan syawal yang mulia. Moga tidak terlambat untuk Ummi mengucapkan salam aidilfitri buat anak-anak semua. Seiring dengan ini juga ingin Ummi menyusun jari sepuluh memohon maaf andainya terdapat sebarang kesilapan dalam setiap bicara Ummi. Di kesempatan ini juga Ummi ingin mengajak anak-anak untuk sama-sama teruskan perjuangan kita dengan berbekalkan ketabahan, kesabaran dan semua sifat mulia yang telah dapat kita kutip semasa di bulan ramadhan.

Ummi merasa terlalu rindu untuk menulis lagi setelah sebulan cuba untuk memanfaatkan sebaik mungkin akan mencari keberkatan bulan ramadhan kali ini.Alhamdulillah, sesungguhnya ramadhan telah banyak mengajar kita untuk meneruskan langkah walau pun langkah itu pendek cuma. Apa pun keadaan kita janganlah sesekali kita abaikan harapan mak dan ayah. Tradisi bersalaman di pagi raya haruslah di ambil iktibarnya kerana insyaAllah segala khilaf akan terhapus dengan memohon maaf secara ikhlas dan rendah diri.Oleh itu budaya ini harus di kekalkan malah di setiap waktu perjalanan hidup ringan-ringankanlah mulut untuk sering memohon maaf.

Kepada anak-anak yang akan mengambil peperiksaan bermula dengan PMR minggu depan, di ikuti dengan SPM dan STPM/STAM bersama ini Ummi iringi doa semoga anak-anak di beri segala kemudahan dan ketenangan.InsyaAllah anak-anak akan mendapat kejayaan yang cemerlang. Kepada anak-anak pelajar di IPT yang baru memulakan sessi pembelajaran semoga anak-anak sentiasa berusaha demi masadepan. Selamat kembali belajar...! Begitu juga pada anak-anak pelajar universiti luarnegara yang kini masih lagi bercuti , jangan persiakan masa yang amat berharga ini.Manfaatkanlah bersama keluarga tercinta anda..

Semoga kehangatan aidifitri kali ini akan membawa seribu satu kemanisan dan kebahagiaan kepada kita semua. Salam Satu Malaysia..

Satu hati,Satu rasa,
UMMI ADAM
Taman Daiman Jaya.

Tiada ulasan: