Khamis, April 29, 2010

PETANDA JODOH KITA..mungkinkah si dia?

Bagaimana hendak ketahui benarkah si dia itu jodoh kita?

 
Andai dia bersikap bersahaja dan tidak di buat-buat menunjukkan ia bukanlah satu lakonan semata.Perhatikanlah cara dia berpakaian,percakapan,ketawa serta cara dia makan dan minum.Jika segala perlakuan dia tidak sepontan,berbeza gayanya dan agak terkawal memang sah sidia berlakon.

Kehadirannya amat membahagiakan anda,di mana anda dan sidia tidak pernah merasa jemu atau bosan.Apabila berjauhan mudah merasa rindu.

Sidia menerima kita seadanya.Dia tidak pernah ambil kisah siapa anda,apa yang penting dia tetap ingin bersama anda sentiasa.Dia juga ingin berkongsi masalah atau apa saja kekurangan anda.Sentiasa memberi semangat dan sokongan dalam semua keadaan.

Sidia merupakan seorang yang jujur,kerana kejujuran bukanlah perkara yang boleh di lakonkan..terutama apabila berjauhan.Kejujurannya akan terserlah seandainya sidia sentiasa memberi khabar dan memberitahu segala kegiatannya tanpa di minta.Ini menunjukkan sidia sangat setia dan bersungguh-sungguh dalam perhubungan .

Sikap percaya dan mempercayai antara satu sama lain.Kedua-dua merasa selamat jika meluahkan rahsia atau masalah antara satu sama lain.

Suka bekerjasama dalam menyelesaikan sesuatu.Ini adalah penting kerana ia mempengaruhi kehidupan yang akan datang.

Anda dan sidia memahami segala sikap buruk baik keduanya.Kedua-duanya tidak pernah merasa ada garis perbezaan atau sebarang masalah yang boleh merenggangkan hubungan.

Sidia sedia berkongsi segalanya dengan anda,malahan sanggup bercerita tentang kelemahan dan keburukannya kerana sebagai pasangan anda perlu menerimanya dengan seadanya.

Apa pun jodoh,ajal maut itu adalah ketentuan Tuhan,sebagai hambaNya kita kena berusaha

Segala petikan di atas adalah intisari dari segmen variasi khamis harian metro,29.4.2010.

Tiada ulasan: