Ahad, Julai 26, 2009

Asfour Oh Asfour !




Asfour Crystal yang terletak di Shoubra El Khema, Kaherah Mesir ini menjadi salah satu destinasi utama para penggemar kristal di seluruh dunia. Apa yang menarik perhatian Ummi mengenai kuasa membeli kristal ini bagaikan sudah menjadi satu kemestian bagi pelajar Malaysia di sini untuk membawa pulang sebagai ole-ole, walau pun harganya mahal. Ummi ingin merakamkan ucapan Selamat Kembali ke Malaysia pada semua anak-anak pelajar di luar negara khasnya dari Universiti Al Azhar, Mesir. Semoga percutian anak-anak bermanfaat dan di berkati.

Ummi jangkakan tahun ini tentulah berlipat ganda untung tuan punya gedung kristal tu. Anak Ummi sendiri terpaksa beli tanpa ada pilihan kerana kebanyakannya telah di beli oleh pelajar yang lain terlebih dahulu. Mungkin kerana di Mesir tiada ole-ole lain yang popular, tapi walau bagaimana pun Ummi berharap agar anak-anak di jauhkan dari sifat membazir. Nampaknya barangan asfour bukan saja menjadi buah tangan pelajar wanita tetapi juga menjadi pilihan pelajar lelaki..[sampaikan ada yang mengirim pula..]

Doa Ummi semoga anak-anak yang baru pulang bercuti sentiasa berada dalm kesihatan yang baik, maklumlah dunia sekarang sedang berada di dalam kebimbangan dengan penularan virus H1N1. Jagalah kesihatan anak-anak ya..


Tiada ulasan: