Rabu, Julai 22, 2009

TABIR MIMPI SEMALAM [Gadis dan Peniup Seruling]

Semalam 1
mimpi ku bertandang
dalam kemarau panjang.
Di situ aku di hidupkan
berjalan mencari kepastian.
Kiri kanan hanya kontang
sepi dan gersang.
Ku toleh belakang
tulang berselerakkan

Semalam 2
Ia datang lagi..
kini aku di tepian kali
sejuk terasa damai menghuni
Di balik batu
kau peniup seruling,
menari riang laksana peri
kecundang aku mengikut tari
indahnya sampai ke pagi..


Semalam 3
Kali ini aku di lorong malu
mengutip bunga-bunga rindu

kau masih di situ dengan seruling mu
Dalam suram malam
aku ingin cari jalan pulang
walau banyak halangan..
tentu ada hikmah di dalam..
Aku terjaga dalam tangisan.

Semalam 4
Kini aku di sebuah istana
yang punya segalanya..
ada sumur keyakinan
kembang-kembang kehidupan,
berselerakkan...
titis embun harapan,
menerjah kepiluan semalam..
irama seruling berlagu lagi
kali ini menyatukan hati..
membisikkan cinta ku pada ilahi.

Tiada ulasan: