Sabtu, Mei 23, 2009

Selamat Bercuti

Selamat kembali ke pangkuan keluarga buat semua ..
Kini ramai di kalangan pelajar yang sedang bercuti,setelah tamatnya berjuang di medan peperiksaan.Sungguh lega di hati,bukan? Ummi doakan moga kalian mendapat kejayaan yang cemerlang. Alangkah terubatnya rindu di hati, kini anda telah bersama ayah,ibu dan keluarga yang di sayangi. Semoga percutian kali ini lebih bermanfaat dan membawa seribu satu kenangan manis buat anda sekeluarga. Inilah waktunya untuk anda lebih mendekati dan mengeratkan lagi ikatan kasih sayang sesama keluarga. Janganlah anda mensia-siakan detik-detik yang sangat berharga ini kerana sesungguhnya ia tidak akan berulang lagi untuk kesekian kalinya.

Tetapi, bagi pelajar di luarnegara..kini anda masih lagi berada dalam suasana peperiksaan...masih belum selesai,bukan? Sabar ya..Ummi yakin, anda terlalu rindukan keluarga yang telah anda tinggalkan buat beberapa musim..Ummi dapat merasakan betapa sedihnya bila terkenang ayah ibu dan sanak saudara bila berada di rantau orang. Apatah lagi ramai dari anda yang tak berkesempatan meraikan aidilfitri bersama mereka buat beberapa kali. Dari pengalaman sendiri, alangkah hiba bila hanya gambar mereka saja yang dapat di tatapi.Mudah-mudahan tahun ini anda akan berpeluang bersama keluarga untuk mengisi kerinduan di musim-musim yang lalu.. Doa Ummi moga kalian mendapat kejayaan dan di beri kesempatan untuk menzahirkan impian anda selama ini..

Di kesempatan ini jua Ummi ingin memohon maaf dari anda sekiranya ada di antara karya Ummi yang mengguris hati kalian..Diri ini hanyalah seorang insan yang kurang ilmu lagi tempang dek budibicaranya. Apa yang di sampaikan hanyalah gubahan naluri nan sentiasa tak lekang dari kesunyian rentak hidup kita. Ingatlah..bila mata mula berbicara, bila hati mula bersuara maka gunalah permata akal untuk bercerita...

Sesungguhnya hidup ini penuh dengan ujian dan dugaan, tempuhilah ia dengan kekuatan dan ketabahan. Iman dan taqwa menjadi sandaran, kebahagiaan pastikan datang. Yakinlah, setiap keikhlasan itu akan di bayar dengan keberkatan dari ilahi. Salam takzim dari Ummi.

Tiada ulasan: