Khamis, Februari 12, 2009

Perjalanan Terakhirku.

Kira ajal menjemputku...
Masihkah aku punya waktu?
Berkirim taubat solat munajat,
Membaris ruang dan tempat...
Andainya ajal menghampiriku...
Mungkinkah aku ucap kalimah?
Bersandar amal cetek dan murah,
Terlipat usang di gubuk rebah.
Kiranya ajal menerjahku...
Mampukah aku terus berserah?
Tika tubuh bersarang imarah,
Memaling pahala di bumi rahmah.
Sudikah diriMu Ya ALLAH..
Membelai aku yang bersalah ini..
Sudikah Engkau Ya Robbi..
Mengasihiku cuma sekali..
Tika ku merinduiMu,
Sudikah Engkau menerimaku..
Kudrahku di tanganMu
Hujungku di rongga kelu
Mimpikah aku mengunjungiMu?
Tiada harta hendakku serah,
Tiada siapa hendakku bawa..
Hanya jasad pembalut doa,
Airmata kian tertumpah..
Di alam barzakh rumahku singgah.
Dalam perjalanan terakhirku ini..
Selimuti aku dengan taufikmu,
Kasih Mu memayungiku.....

Tiada ulasan: